Na internete sa objavil tajomný blog- Pravda o Slovak Lines v ktorom sa nás autor nenápadne snaží presvedčiť, že za dnešnú situáciu v prímestskej autobusovej doprave v BSK môže zlý Slovak Lines- HB reavis.
Tak sa na to pozrieme postupne:
1. Bombastické odhalenie že HB Reavis kúpilo SAD Bratislava len pre pozemky. Takto funguje že každý developer niečo kúpi chce to časom zveľadiť a zarobiť na tom, možno pre niektorých by bolo lepšie keby to nechali tak a vyzeralo to ako na hlavnej stanici ŽSR…
2. V tendri ide o veľké peniaze– každá firma ktorá sa prihlási do tendra chce mať z toho zisk, to je samozrejmé, ale otázka znie čo to prinesie zamestnancom a cestujúcim? Arriva a BSK sľubovali zlepšenie a moderné autobusy od prvého dňa a realita…
3. Zázračné odhalenie– Slovak Lines sa prihlásil do tendra v konzorciu spolu z Trannsdev – to všetci zamestnanci vedeli a oproti Arrive by to bol rozdiel, že o prácu by neprišiel nikto- lebo k doprave potrebujete nielen šoférov ale aj dispečerov, mechanikov, upratovačky, údržbárov…
4. Slovak Lines sa vyhrážal šoférom aby neprešli do Arrivi a nechceli ich pustiť skorej. SL zabezpečoval dopravu podľa zmluvy do 14.11.2021 do polnoci keby pustil šoférov skorej skolabovala by doprava tak ako vidíme teraz.
5. Arriva chcela zaškoliť šoférov preto od začiatku kolabuje doprava- v čom ich chceli zaškoliť ked´ vodiči SL poznajú linky a trasy ? Poznajú strojčeky na lístky- každá SAD na Slovensku používa rovnaké…
6. Slovak Lines má zamestnaných 100 šoférov v zálohe– to je výmysel, všetci vodiči na prímestskej doprave podpísali dohodu o ukončení pracovného pomeru k 14.11.2021.
7. Prečo nie Arriva? To že iná firma vyhrá tender je bežné ale väčšinou sa to deje z tým, že sa preberá celá firma a nielen šoféri- dielne, nocovne, proste celé zázemie potrebné pre plynulý chod firmy. A to nehovoríme o tom aké ma na Slovensku Arriva zlé meno medzi vodičmi autobusov. Polovica šoférov v SL dochádzala z celého Slovenska preto aké podmienky mali v SL. Začiatkom novembra chlapcom v Arrive začal zamŕzať úsmev na tvári ked´ zistili že polovica šoférov k nim neprejde a začali tlak aby nastúpili inak im nebudú garantovať linky ako doteraz.
8. Treba nájsť toho kto je na vine- ked´ sa chlapci 15.11.2021 ráno vArrive prebrali zo šoku ako to posrali začali hľadať vinníka na koho to zhodiť– na SL, UVO, nedostatok času… Pred 15.11. sa Arriva v každom videu chválila novými autobusmi a ako to všetko pripravuje a stihne. V tom ich podporovali- župan p. Droba, zamestnanci BSK a šéfka IDBSK– ktorá zodpovedá za nové cestovné poriadky. Samá chvála to bola na tender „ storočia“. V piatok 12.11 Arriva tvrdila že nepôjde 5 percent spojov a pravdu priznali až v nedeľu večer že nepôjde 40 percent spojov– to je seriózna firma.
9. Na záver v blogu – boli mená aj fotky ľudí ktorí sú tí „zlí“ a chýba tam asi „zámerne“ fotka bývalého riaditeľa SL- Petra Sádovského, v SL bol 2006- 2019, od roku 2016 je aj prezident Zväzu autobusovej dopravy. Ked´ sa opýtate prečo? Tak preto že za firmou Arriva stojí ako šedá eminencia a aby sme nezabudli vo voľbách kandidoval za stranu Za ľudí– už sa asi videl asi ako minister dopravy…Teraz taká fikcia- má p. Sádovský na srdci iba dobré úmysly alebo… Urobte si názor sami. Nemala byť Arriva vylúčená z tendra pre extrémne nízku ponuku a prepojením na bývalého riaditeľa SL ?
Na dnešnú situáciu doplácajú iba ľudia a to len preto že p. župan Droba heroicky pretláča firmu Arriva lepšie ako jej zamestnanci, na tlačovke povie Lásló Ivan že situácia sa zlepšuje umh…umh… A dokedy budú ľudia čakať na zástavkách na autobus a ten nepôjde? V jednej odpovedi na FB sa p. Droba vyjadril, že cesta späť nie je- game over, ale toto nie je hra toto je realita tak ju treba riešiť a nielen sľubovať.
Toto je pohľad na situáciu v prímestskej doprave od vodiča autobusu.
Slovak Lines, ako firma, fungovali, a na... ...
Len skoda, ze kvoli tomuto Petrovmu liderstvu... ...
Vsetko v blogu je pravda, pekna reakcia na... ...
žial, s ostatnými stranami je to ešte oveľa... ...
Z tohto článku je ťažko pre interesovaných... ...
Celá debata | RSS tejto debaty